Saturday, October 13, 2012

4 LANGKAH BUANG TOKSIN DARI TUBUH

emm..toksin? apa itu toskin? kenapa perlu buang toksin dlm badan?
sebenarnya toksin ni mcm racun..racun klu tak dibuang boleh memudaratkan..tapi racun dalam badan ni taklah sampai bawa maut..klu bawa maut ramaila manusia yg dh mati kan..tapi klu x dirawat pun boleh datang penyakit lain...
Macam mn boleh ada toksin ni..emm...
Masa sekolah dulu kan cikgu sains dh bgtau..x ingat la tu...(dh nak kena buka buku sains la pulak kan)..xper lain hari nanti sy citer mcm mn boleh ada toksin dlm badan..tapi sekarang sy bgtau tips mcm mn nak buang toksin dlm badan dgn cara yg paling mudah dan jimat..

Perrnah dengar detoksifikasi?
Detoksifikasi atau lebih disebut sebagai pembuangan racun dari dalam tubuh..
Antara langkah-langkah mudah utk buang detok ni ialah

1- AMBIL AIR PUTIH SECUKUPNYA
Minum air putih sekurang-kurangnya lapan gelas sehari supaya proses pembuangan racun-racun yg terkumpul didalam tubuh dapat dibuang dgn lebih cepat dan mudah. Tubuh amat memerlukan penyerapan air yg cukup terutama organ ginjal yang aktif. Melalui pengambilan air putih,ia akan mengaktifkan fungsi ginjalsehingga banyak racun yang akan dibuang melalui urin..
Klu dgn penggunaan supplement shaklee....pengambilan Herb-Lax amat membantu pengeluaran toksin dalam badan dgn lebih berkesan..

2- MAKAN BUAH-BUAHAN
Buah-buahan pada umumnya berperanan penting dlm proses detoksifikasi semulajadi.Buah dan sayur selain mengandungi banyak vitamin,ia juga mengandungi serat. Serat ini mengikat zat-zat yg tidak diperlukan oleh tubuh dan  seterusnya membuangnya melalui tinja. Jadi makanlah buah-buahan yg banyak serat seperti jus oren, sayur hijau, brokoli, strawberi, atau lain2 yang banyak serat.

3-SENAMAN
Selain dapat melancarkan peredaran darah, olahraga juga boleh jadi cara yang berkesan utk mengeluarkan peluh. Hal tersebut merupakan salah satu cara tubuh utk mengeluarkan zat yang tidak berguna melalui kulit.

4- ISTIREHAT YG CUKUP
Istirehat yg cukup boleh membantu organ-organ tubuh utk sama berehat dan menghasilkan sel-sel di dalam tubuh utk berkembang. Tanpa istirehat yg mencukupi, racun-racun di dalam tubuh semakin banyak.Hal ini seterusnya boleh memudaratkan keadaan organ yang berfungsi utk mengeluarkan racun dari dalam tubuh seperti ginjal dan hati.


Utk pelbagai tips kesihatan yg lain boleh lihat di fanpage sy Arelia Online Shops
nak lagi mudah email je ke : arelia_shops@yahoo.com
nak cepat balas sms/ WhatsApp sy di : 0193572824 (rinie)
  

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...